19 April 2022
Het beveiligen van privé-informatie is belangrijker dan ooit voor bedrijven. Het beschermen van vertrouwelijke bedrijfsgegevens verkleint niet alleen de kans op een datalek, maar kan bedrijven ook helpen het vertrouwen onder werknemers en klanten op te bouwen en te behouden.
Sommige organisaties kiezen ervoor om vertrouwelijke documenten weg te gooien in een traditionele recyclingbak. Hoewel deze bakken een milieuvriendelijke optie voor verwijdering kunnen zijn, brengen ze vertrouwelijke informatie in gevaar en geven ze criminelen de kans om hun slag te slaan. Veel tools voor het beheer van de levenscyclus van documenten stellen informatie bloot aan inbreuk; een belangrijke reden voor het feit dat 56% van de Europeanen tussen 2018 en 2020 te maken heeft gehad met een of andere vorm van fraude. Nog eens een derde van hen gaf aan slachtoffer te zijn geweest van identiteitsdiefstal.
Om deze risico's beter te begrijpen, is het belangrijk om inzicht te krijgen in de levenscyclus van een document dat via een traditionele recyclingbak wordt weggegooid en hoe dit zich verhoudt tot het veilige documentvernietigingsproces met Shred-it.
Bijna elk punt in het traditionele recyclingproces brengt het potentiële risico met zich mee dat vertrouwelijke informatie wordt blootgesteld aan inbreuk. Hieronder staan de vijf gebieden waar zich kwetsbaarheden kunnen voordoen:
Uiteindelijk recyclet de faciliteit deze documenten, maar bedrijven ontvangen geen schriftelijk bewijs van wanneer en waar hun beveiligde documenten zijn vernietigd. Hoewel het ‘recyclingbak’-proces het milieu ten goede komt, brengt het herhaaldelijk vertrouwelijke informatie in gevaar, met alle risico's op een datalek van dien. Deze vijf kwetsbaarheden benadrukken het belang van documentvernietiging en het invoeren van de juiste procedures hiervoor.
We hebben het vernietigingsproces binnen het gegevensbeheer van Shred-it ontworpen met de vijf kwetsbaarheden in het achterhoofd. Zo zorgen we ervoor dat vertrouwelijke informatie wordt beschermd vanaf het moment dat een document voor het eerst wordt weggegooid tot aan het moment dat het document wordt gerecycled. Ons proces omvat drie simpele stappen:
Bij het verwijderen van vertrouwelijke documenten gaat het niet alleen om het verwijderen van onnodig papierafval: het gaat ook om het beschermen van uw relatie met uw klanten, medewerkers, partners en de gemeenschap. Passende beleidslijnen en procedures voor het vernietigen van documenten beschermen uw organisatie tegen de talloze risico's van traditionele documentverwijdering.
Wij volgen een beveiligingsprotocol van zes stappen om vertrouwelijke informatie in elke fase veilig te stellen. We scannen bij elk contactpunt een barcode om onze bewakingsketen te volgen, en onze medewerkers zijn gecertificeerde informatiebeveiligingsprofessionals. Dit betekent dat ze een intensieve training hebben gevolgd om te leren hoe ze vertrouwelijke informatie kunnen beschermen.
Onze wagenparken zijn voorzien van GPS-tracking, zodat we altijd weten waar uw documenten zijn. Bovendien vergrendelen we onze containers en vrachtwagens om de informatie tijdens het transport veilig te stellen. Onze veilige, bewaakte faciliteiten beschermen uw informatie voordat deze wordt vernietigd. Wanneer het proces is voltooid, ontvangen onze klanten een vernietigingscertificaat om te garanderen dat we uw documenten hebben vernietigd en gerecycled.
Met Shred-it kunt u erop vertrouwen dat uw informatie bij elke stap van het proces veilig is en dat u uw steentje bijdraagt aan de bescherming van het milieu. In 2021 hebben we wereldwijd op veilige wijze 500 miljoen kg papier versnipperd en gerecycled. Dit staat gelijk aan 9 miljoen gespaarde bomen en 1,26 kubieke meter aan bespaarde stortruimte.
Kom meer te weten over ons proces voor veilige documentverwijdering en onze opties voor veilige documentvernietiging. Of u nu een mkb heeft of een groter bedrijf: wij hebben een oplossing voor u. Neem contact met ons op.